Miesięczne Archiwa: czerwiec 2012

belezadietaquemnaovaiacademia460x345brPraktycznie każda kobieta ma jakieś zachcianki ciąży jednak należy zauważyć, że część z nich jest niezdrowa. Z pewnością jest to powiązane z ilością przysmaków jakie można zjeść naraz. Wiele kobiet uważa, że trzeba jeść za dwoje, jednak jest to bardzo błędne przekonanie, które może doprowadzić w bardzo krótkim czasie do otyłości, która pozostanie nawet gdy ciąża minie. Tak więc bardzo ciekawym rozwiązaniem może być tutaj przykładowo ustalanie sobie limitu, gdy mamy ochotę na coś słodkiego to można to zjeść ale tylko określoną ilość. Często uważamy, że gdy zachce nam się dużego słoika z ogórkami można zjeść całego, jednak to także może zaszkodzić dlatego też znacznie lepiej zjeść jedną a najwyżej dwie sztuki i odczekać trochę. Nasz organizm potrzebuje około piętnastu minut by dotarło do niego że dana potrzeba już została zaspokojona. Należy więc się dobrze pilnować, gdyż często zwykłe zachcianki mogą zmienić się w prawdziwy nałóg z którego po pewnym czasie będzie naprawdę bardzo trudno zrezygnować a waga będzie wzrastała w zastraszającym tempie. Praktycznie każdy sposób jest dobry jeśli tylko jest on odpowiednio dobrze przemyślany, dlatego też nawet w tym przypadku możemy dojść do pewnego kompromisu który pozwoli nam na pewne zachcianki a jednocześnie sprawi, że będziemy mogły utrzymać prawidłową wagę.

ekspresowa-dieta-odchudzajacaJest to jedna z najważniejszych rzeczy akie trzeba spożywać w trakcie trwania ciąży. To właśnie dzięki warzywom i owocom można zapewnić organizmowi zarówno swojemu jak i dziecka odpowiednią ilość witamin oraz innych niezbędnych składników które mają znaczące działanie w jego rozwoju, jak i również w trwaniu ciąży. Gdy będziemy regularnie dostarczać do organizmu o owoce i warzywa to dziecko będzie zdrowo się rozwijało, a my same będziemy czuły się wspaniale. Dlatego też właśnie należy o to zadbać już od pierwszych tygodni ciąży. Należy także sprawdzić aktualne wyniki badań gdyż to właśnie one pierwsze powiedzą czego brakuje w naszym organizmie. Warto także pić napary z ziółek zwłaszcza tych które pomagają zlikwidować mdłości. Niezwykle istotne jest także to by z niczym nie przedawkować gdyż wtedy skutki mogą być zupełnie odwrotne do zamierzonych. Z pewnością bardzo wiele osób wie w jaki sposób można się wspaniale ochronić przed nadmiarem witamin w organizmie, jednak są one tak zaślepione dobrem dziecka że zwykle nie zwracają na to uwagi. Organizm często daje nam do zrozumienia że pewnych grup witamin jest za dużo, jednak my to lekceważymy co może mieć naprawdę poważne konsekwencje. Dlatego też warto zwrócić uwagę na wszelkiego rodzaju zmiany jakie nastąpiły i właśnie wtedy zdecydować się na zmianę diety.

dieta-w-ciazyJest bardzo ważnym o ile nie najważniejszym okresem w życiu każdej kobiety. Oczywiście wiadomo, że zanim zostanie się matką tak do końca trzeba poczekać na maleństwo dziewięć miesięcy. Jednak podczas tego czekania ogromne znaczenie ma to czym się zajmuje przyszła matka. Tak więc niezwykle istotne jest tutaj to co się wtedy je, oraz czy wyzbyło się wszelkich nałogów. Należy pamiętać o tym, gdyż to właśnie poprze nieodpowiednie żywienie, jak i również nałogi matki dziecko może doznać bardzo wielkiego uszczerbku na zdrowiu. To wszystko sprawia, że ciąża może być zagrożona, a nawet jeśli nie to może się znacznie skrócić. Tutaj też istnieją pewne obawy, gdyż czasami dzieje się tak, że na świat przychodzi dziecko które jeszcze nie jest zdolne do samodzielnego życia i ma wtedy bardzo małe szanse na przeżycie. Bardzo istotna jest więc odpowiednia dieta dzięki której będzie możliwe szczęśliwe donoszenie ciąży jak i również spowodowanie że maluch będzie miał dobrą odporność. Tak więc należy o to zadbać już od pierwszych tygodni ciąży tak by dostarczyć dziecku odpowiednich witamin i składników do prawidłowego rozwoju. Jest to bardzo ważne, gdyż to ciąż ma ogromny wpływ na dalsze życie i to właśnie w tym okresie należy zadbać o to by dziecku niczego nie brakowało. Właśnie w taki sposób zapewnimy mu odpowiedni start w życie.