Miesięczne Archiwa: wrzesień 2012

na_zdrowie_dobranocWyspana mama to szczęśliwa mama, dlatego tez szczególnie w czasie ciąży jest ważny odpoczynek oraz oczywiście odpowiednia dawka snu. Jednak nawet gdy mamy inne plany organizm się tego domaga, jest to całkowicie nowa sytuacja z którą musi się uporać tak więc zwiększa potrzebę na sen. jest to dość uciążliwe, gdyż praktycznie cały czas chce nam się spać. Jednak jest i dobra strona tego wszystkiego, otóż to włącznie w czasie ciąży można spokojnie sobie odpocząć, gdyż z chwilką gdy maluch pojawi się na świecie przewróci wszystko do góry nogami. Tak więc warto skorzystać z tego przywileju jakim jest ciąża. Warto przeznaczyć trochę więcej czasu na sen niż wcześniej, gdyż senność jest jednym z elementów jakie towarzyszą praktycznie przez cały jej okres. Oczywiście wiadomo, że czasami trzeba zmienić swoją ulubiona pozycję na całkiem inną zwłaszcza gdy dolega nam zgaga która potrafi być bardzo uciążliwa. Jednak pomimo wszystko należy się wysypiać gdyż to właśnie od tego jest uzależnione to, jak będzie się czuło dziecko. Jednak ono najczęściej wariuje wtedy gdy mam chce spać i odwrotnie, tak więc czasami może to być dość uciążliwe. Warto zaopatrzyć się specjalne poduszki które odpowiednio wyprofilują ciało podczas spania. To wszystko sprawi, że będziemy mogły wygodnie wypocząć co jest szczególnie ważne.

dieta-montignaca_30529_11Sport w czasie ciąży powinien zostać ograniczony, jednak aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana. Dlatego też można zapisać się nawet na zajęcia dla kobiet w ciąży gdzie prowadzone są ćwiczenia specjalnie dla tej grupy co ważniejsze to właśnie chodząc tam można wzmocnić sobie poszczególne mięśnie dzięki czemu ciąża będzie mniej uciążliwa. Oczywiście wiadomo, że zanim się wybierzemy na tego typu zajęcia warto skonsultować to z lekarzem prowadzącym ciąże, gdyż czasami są przeciwwskazania do tego typu ćwiczeń. Warto jednak nawet w domu wykonywać drobne ćwiczenia rozciągające dzięki którym od razu się lepiej poczujemy. Można także już od pierwszych tygodni trwania ciąży ćwiczyć oddechy gdyż dzięki temu znacznie ułatwimy sobie zadanie podczas porodu. Równie dobrze przydadzą się tutaj wyćwiczone mięśnie brzucha oraz pleców. Warto więc przeznaczyć troszkę czasu na ćwiczenia rozciągające gdyż taka zdolność może nam się przydać to właśnie dzięki delikatnemu rozciąganiu jesteśmy w stanie później udźwignąć duży brzuch i jeszcze znieść wszelkiego rodzaju niegodności z tym powiązane. Tak więc warto także od czasu do czasu wybrać się na basen który także bardzo wiele może zdziałać, gdyż zlikwiduje bóle pleców, oraz nas troszkę rozrusza. Gdy jednak przed ciążą byłyśmy aktywne to w ciąży także możemy ćwiczyć.