Dieta dla dzieci w wieku doszkolonym – jak powinno się odżywiać nasze dziecko?

0
212

Psychologowie uważają, że wiek 5-7 lat jest jednym z najważniejszych z punktu widzenia rozwoju dziecka.  Do tego wieku dziecko powinno nauczyć się już komunikacji z rówieśnikami i zachowania w towarzystwie osób w swoim wieku. W tym okresie powstają również preferencje smakowe, które z dużym prawdopodobieństwem zostaną u dziecka przez całe życie. Jest to również okres, kiedy rodzice powinni zwrócić szczególną uwagę na to, jak odżywia się ich dziecko.

Notatka dla rodziców na temat przygotowania reżimu dnia

Dorośli nie powinni od razu planować codziennego jadłospisu dla dziecka z dużym wyprzedzeniem czasowym. Z racji tego, że mamy do czynienia z małymi dziećmi, musimy brać pod uwagę ich niespodziewane zachcianki. Jeżeli chcemy, aby dziecko otrzymywano zdrowe produkty, możemy skorzystać z opcji, jaką jest dieta pudełkowa Warszawa. Dieta dla dzieci i młodzieży powinna być bogata w różnorodne produkty. Co ważne, przy planowaniu posiłków i wybieraniu produktów, mamy znacznie więcej swobody, ponieważ niewielkie porcje słodyczy lub innych niezdrowych przekąsek nie są powodem do zmartwień. Spośród wielu różnorodnych czynników, które nieustannie wpływają na rozwój organizmu dziecka i jego zdrowie, odżywianie odgrywa kluczową rolę. Sposób odżywiania we wczesnym dzieciństwie pozostawia ślad i wpływa na dalszy rozwój dziecka i jego stan zdrowia nie tylko w dzieciństwie, ale również w wieku dojrzewania i dorosłości.

Co oznacza prawidłowe odżywianie i co powinno być dla dziecka w wieku przedszkolnym?

Prawidłowe i racjonalne odżywianie, w przypadku dzieci, to sposób odżywiania, który zapewnia wzmocnienie i poprawę zdrowia, pomaga zapobiec licznym chorobom i daje dziecku energię na codzienne odkrywanie świata. Odżywianie dziecka w wieku przedszkolnym powinno być kompleksowe, co oznacza, że posiłki muszą zawierać odpowiednie ilości białka, tłuszczy, węglowodanów, witamin i minerałów. Planując posiłki, możemy wybierać zarówno produkty pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego. Im bardziej różnorodny jest zestaw produktów zawartych w menu, tym więcej składników odżywczych przyswoi nasze dziecko. Poza skrajnymi przypadkami, dzieci nie powinny stosować diety odchudzającej. Zazwyczaj nie ma też potrzeby w liczeniu kalorii. Wystarczy, że dziecko będzie czuć się najedzone, a rodzice będą dbali o to, aby się nie przejadało. Trzeba pamiętać, że dzieci są bardzo aktywne i potrzebują dużo energii do rozwoju organizmu. Jeżeli nie możemy samodzielnie przygotować diety dla swojego dziecka, pomocnym rozwiązaniem jest catering dietetyczny i oferowana przez specjalistów dieta pudełkowa.

składników odżywczych w diecie dla dzieci

Charakterystyka głównych składników odżywczych w diecie dla dzieci

Białka – mają szczególne znaczenie, ponieważ bez nich nie można przeprowadzić budowy podstawowych elementów narządów i tkanek. Nie można ich zastąpić innymi składnikami odżywczymi. Tłuszcze są z kolei źródłem energii. Poza tym biorą udział w metabolizmie i przyczyniają się do układu odpornościowego. Głównym źródłem energii w diecie dla dzieci są węglowodany. Są szybko wchłaniane przez organizm i utrzymują poziom cukru we krwi. Najlepsze dla dziecka jest dostarczanie większości energii z węglowodanów złożonych jak np. produkty zbożowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here