Klienci oczekują produktów wysokiej jakości. Dotyczy to nie tylko produktu, ale i opakowania. Opakowanie musi przyciągać wzrok, mieć stylowy wygląd i jeśli to możliwe, być wyposażone w dodatkowe funkcje. Jednak rosnące koszty energii i surowców utrudniają produkcję luksusowych opakowań kosmetyków. Poza tym konsumenci przywiązują coraz większą wagę do towarów produkowanych w sposób zrównoważony i przyjazne naturze. Sprawdź, jak produkuje się opakowania na kosmetyki i z jakich materiałów.
Opakowania kosmetyczne — ważny element marketingowy
Kosmetyki są obecnie często uważane za jeden z najważniejszych, luksusowych towarów. Opakowania kosmetyczne są ważne, ponieważ informują konsumentów o produkcie i przekonują do niego. Mają one przede wszystkim na celu wywołanie pozytywnych reakcji emocjonalnych. Ponieważ elementy wizualne opakowania przyczyniają się do estetyki, projekt opakowania ma bardziej znaczący wpływ na preferencje klientów w zakresie produktów kosmetycznych.
Pomijając atrakcyjne wzornictwo, pojemnik powinien być wykonany tak, aby był łatwy w użyciu, kompatybilny z zawartym w nim produktem oraz posiadał wymagane właściwości użytkowe. Powinien również chronić produkt przed warunkami atmosferycznymi i zewnętrznymi zanieczyszczeniami, ponieważ kosmetyki są traktowane jako „łatwo psujące się” i mają określony termin przydatności. Dlatego należy go chronić przed powietrzem, ciepłem, światłem, zimnem, wilgocią, kurzem, brudem etc. W przemyśle kosmetycznym stosuje się kilka materiałów opakowaniowych, w tym tworzywa sztuczne, szkło i metal.
Materiały na opakowania do kosmetyków
W marketingu produktów kosmetycznych równie ważna jest jakość materiałów opakowaniowych. Opakowania, które są świetnej jakości, zwykle kojarzą się z produktami ekskluzywnymi. Konsumenci są bardziej skłonni zaufać marce i jej produktowi, gdy widzą dobrze zaprojektowane, świetnej jakości opakowanie produktu i chcą go kupić. Kosmetyki zapakowane w opakowania z najlepszych materiałów dają jasną informację, że produkt będzie solidny i dobrze wykonany.
Opakowania kosmetyczne — szkło
Wiele znanych marek kosmetycznych wykorzystuje w swoich produktach dużą ilość opakowań szklanych, co nadaje im elegancji i wyglądu premium. Zaletą szkła jest wyjątkowo gładka, nietoksyczna powierzchnia o wysokiej nieprzepuszczalności. Ponieważ jest wykonany z materiałów naturalnych, jest chemicznie obojętny i jest jedynym materiałem odpornym na kwasy, z wyjątkiem kilku, takich jak kwas fluorowodorowy, Żaden inny materiał opakowaniowy nie dorównuje efektowi, jakie daje szkło.
Szkło w 100 proc. nadaje się do przetworzenia i ponownego użycia. Może być poddawane recyklingowi w nieskończoność, bez uszczerbku dla jego jakości lub czystości. Najczęstsze rodzaje szkła stosowane w butelkach to szkło sodowo-wapniowe, poddane obróbce szkło sodowo-wapniowe i szkło borokrzemianowe. Zwykłe wapno sodowane jest bardziej odporne chemicznie niż sodowane, dzięki czemu nadaje się do ogólnych celów opakowaniowych o atrakcyjnych kształtach i wzorach.
Wadą opakowań szklanych jest to, że są dość kruche. Cały produkt może się zmarnować, jeśli nie będzie odpowiednio traktowany. W porównaniu z tworzywami sztucznymi i metalami szkło jest ciężkie, z tego powodu koszt transportu może być wyższy. Szukasz godnego zaufania producenta opakowań na kosmetyki? Opakowania kosmetyczne producent Emcor to znana od lat firma specjalizująca się w produkcji opakowań. Oferują atrakcyjne ceny i wysokiej jakości produkt.
Opakowania kosmetyczne — tworzywa sztuczne
Sektor opakowań kosmetycznych został wypełniony tworzywami sztucznymi ze względu na łatwość, z jaką można je formować, ich wysoką jakość, niską cenę, lekkość i różnorodność wzorów, które zapewniają. Plastikowe pojemniki to odporność na stłuczenie, a tym samym zmniejszają się straty podczas transportu, przeładunku i zapewniają bezpieczeństwo konsumentom podczas użytkowania. Najczęstszymi rodzajami tworzyw sztucznych stosowanych w pojemnikach kosmetycznych są polipropylen, politereftalan etylenu lub tworzywo akrylowe.
Opakowania kosmetyczne — metale
Marki kosmetyczne przechodzą na opakowania metalowe. Przejście z opakowań plastikowych na metalowe wyróżni markę i zwiększy wartość dodaną produktów. Tradycyjnie w opakowaniach kosmetycznych stosowano blachę białą, którą uzyskuje się przez powlekanie powierzchni blach ze stali miękkiej w procesie zanurzeniowym lub elektrolitycznym. Teraz trend przesunął się na pojemniki aluminiowe. Puszki i tuby są powszechnie stosowane w opakowaniach produktów kosmetycznych. Aluminiowe składane tuby mają zdolność ochrony przed utlenianiem atmosferycznym, skażeniem bakteryjnym lub grzybiczym.